loading...
شهیدان دوران دفاع مقدس
گروه منتظران ظهور بازدید : 1 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

شهید علي يغمايي

سردار و معلّم شهيد علي يغمايي فرزند عبدالحسين، به تاريخ 8/7/1335 در روستاي شفيع آباد بردسكن متولّد گرديد. پس از پايان تحصيلات، در سال 1354 به خدمت سربازي اعزام و به عنوان سپاه دانش به كسوت معلّمي مفتخر گرديد.

سپس به دانشسرا راه يافت و در ضمن تحصيل، به فعّاليّت‌هاي سياسي‌ـ مذهبي پرداخت. در اين ارتباط چندبار توسّط ساواك بازداشت شد. با پيروزي انقلاب به عنوان مسؤول امور تربيتي آموزش و پرورش بردسكن به خدمت مشغول گرديد.

با آغاز جنگ تحميلي، در كسوت بسيجي، به جبهه اعزام شد و در سمت مسؤول گروه تخريب به فعّاليّت پرداخت. تا اين‌كه در تاريخ 24/1/1362 در حالي‌كه در منطقه‌ي شمال فكّه به انجام مأموريّت مشغول بود، مفقودالاثر گرديد. پيكر پاكش چندي بعد، توسّط گروه تفحّص پيدا شد و پس از انتقال به كاشمر، در جوار آرامگاه شهيد مدرّس به خاك سپرده شد.

 

گروه منتظران ظهور بازدید : 0 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

شهید محمّد يزداني كريزي

سردار شهيد محمّد يزداني كريزي فرزند جواد، در اوّلين روز از فروردين ماه سال 1343 در روستاي كريز از توابع بخش كوه‌سرخ شهرستان كاشمر به‌دنيا آمد. تحصيلات خود را در كاشمر گذراند. با شروع جنگ تحميلي، در حالي كه هنوز 16 سال نداشت، به سوي جبهه‌ها شتافت و از نواحي دست، شكم و گلو مجروح شد. پس از چندي به عضويّت سپاه پاسداران درآمد و در نبردهاي مختلف از فتح بستان تا كربلاهاي4 و 5 حضوري مثمر ثمر داشت. سرانجام در عمليّات كربلاي5 در تاريخ 19/10/1365 با سمت معاون گردان كوثر تيپ 21 امام رضا‹ع› شركت نمود و پس از رشادت‌هاي بسياري كه از خود نشان داد، به شهادت رسيد. پيكر پاكش پس از انتقال به كاشمر، در جوار آرامگاه شهيد مدرّس به خاك سپرده شد.

گروه منتظران ظهور بازدید : 0 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

سيّدخليل نيازمند

سردارشهيد مهندس سيّدخليل نيازمند فرزند سيّدعلي، به سال 1330 در كاشمر به‌دنيا آمد. تحصيلات خود را تا سطح ديپلم در زادگاهش به پايان رساند. سپس در رشته‌ي متالوژي دانشگاه علم وصنعت، به تحصيل پرداخت. در سال 1354 فارغ التحصيل شد و 8 ماه در كارخانه ذوب آهن اصفهان مشغول به كارشد.

مهندس نيازمند پس از طيّ دوره‌ي سربازي به خدمت آموزش و پرورش درآمد و مدّتي معاونت هنرستان سيّد جمال الدّين اسدآبادي مشهد را عهده دار بود.

درگيرودار تظاهرات مردم عليه رژيم پهلوي، به نوبه‌ي خود سهم به سزايي در فعّاليّت‌هاي سياسي برعهده داشت. در وقايع 17 شهريور و 10 دي از سوي رژيم ستم شاهي مصدوم شد.

با پيروزي انقلاب و تشكيل سپاه پاسداران به عضويّت اين نهاد انقلابي درآمد و به عنوان اوّلين فرمانده عمليّات سپاه ناحيه‌ي كاشمر مشغول خدمت شد. با آغاز جنگ تحميلي، مدّتي به مناطق جنگي جنوب كشور رفت.

مهندس نيازمند، پس از خدمات ارزنده‌اي كه در سپاه انجام داد، هنگا‌مي‌كه در تاريخ 19/10/1360 براي پاك‌سازي ارتفاعات كاشمر از لوث وجود خوانين و ضدّ انقلاب، به منطقه‌ي اسحاق آباد رفته بود، به شهادت رسيد و در جوارآرامگاه شهيد مدرّس(ره)، به خاك سپرده شد.

گروه منتظران ظهور بازدید : 0 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

شهید محمّدرضا هادي

سردار شهيد محمّدرضا هادي فرزند اسماعيل، به تاريخ 25/3/1347 در روستاي انصاريه (فروتقه)ي كاشمر به دنيا آمد. دوران دبستان و راهنمايي را در زادگاهش به پايان رساند و با پيروزي انقلاب به عضويّت بسيج درآمد.

در آغاز جنگ، باوجود اين‌كه سنّ كمي كه داشت، به جبهه اعزام شد و در عمليّات‌هاي مختلفي به همراه گروه تخريب شركت كرد و از خود رشادت‌هاي خاصي نشان داد. تا اين‌كه درتاريخ 6/5/1365 به عنوان مسؤول محور تخريب تيپ 18 جواد الائمّه(ع) از لشكر 5 نصر، در منطقه‌ي جنگي مهران حضور يافت و در حين انجام مسؤوليّت در ارتفاعات قلاويزان به شهادت رسيد و در زادگاهش به خاك سپرده شد.

گروه منتظران ظهور بازدید : 0 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

شهید عبّاس محمّدجاني

سردارشهيد عبّاس محمّدجاني فرزند علي‌اكبر، به سال 1341 دركاشمر ديده به جهان گشود. دوران تحصيل خود را تا پايان دوره‌ي راهنمايي در اين شهر سپري كرد. با پيروزي انقلاب، به عضويّت سپاه پاسداران درآمد و با شروع جنگ، جزو نخستين كساني بود كه به جبهه اعزام شد و چند سال به صورت متناوب در كردستان با ضدّ انقلاب به ستيزه پرداخت.

سرانجام در تاريخ 7/12/1364 به عنوان فرمانده گردان ضدّ زره تيپ ويژه‌ي شهداء در عمليّات والفجر9 شركت كرد و در حالي‌كه مشغول شكار تانك‌هاي دشمن در منطقه‌ي چوارته و سليمانيه‌ي عراق بود، هدف گلوله تانك قرارگرفت و به شهادت رسيد. جسم اطهرش پس از انتقال به كاشمر، در جوار آرامگاه شهيد مدرّس به خاك سپرده شد.

گروه منتظران ظهور بازدید : 0 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

شهید سيّد عليرضا قوام

سردار و معلّم شهيد سيّد علي‌رضا قوام فرزند سيّد هاشم، تيرماه سال 1337 در روستاي حاجي آباد كاشمر متولّد شد. دوران ابتدايي تا سال سوّم دبيرستان را در كاشمر مشغول تحصيل شد و براي ادامه تحصيل به دانشسراي مقدماتي قوچان رفت. پس از فراغت از تحصيل، به شغل شريف معلّمي مشغول شد.

با تشكيل جهاد سازندگي، به اين نهاد انقلابي پيوست و در مسؤوليّت كميته‌ي كشاورزي جهاد سازندگي كاشمر به فعّاليّت پرداخت. مدّتي نيز مسؤوليّت جهاد سازندگي سرخس را برعهده داشت.

سردار قوام در عمليّات‌ها‌ي مختلفي شركت كرد. تا اين‌كه در تاريخ 19/10/1365 در جريان عمليّات كربلاي5 ، با مسؤوليّت معاونت گردان نوح تيپ 21 امام رضا‹ع›، در منطقه‌ي شلمچه به شهادت رسيد. پيكر مطهّرش در كنار آرامگاه شهيد مدرّس به خاك سپرده شد.

گروه منتظران ظهور بازدید : 0 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

شهید حسين قرباني

سردار شهيد حسين قرباني فرزند حسن، به تاريخ 2/7/1337 در روستاي ابراهيم آباد بردسكن به دنيا آمد. دوران ابتدايي را در مولدش به پايان رساند و در همان‌جا به كار مشغول شد.

وي در سال 1361 به عضويّت سپاه پاسداران درآمد و در عمليّات‌هاي مختلف در جبهه‌هاي نبرد، حضور يافت. سرانجام در تاريخ 21/12/1362 در عمليّات خيبر با مسؤوليّت معاون گردان سيف الله لشكر پنج نصر شركت نمود و در جزيره مجنون بر اثر اصابت تركش به قلبش، به شهادت رسيد و در زادگاهش به خاك سپرده شد.

گروه منتظران ظهور بازدید : 1 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

شهید سيّدحسن فلّاح هاشميان

سردارشهيد سيّدحسن فلّاح هاشميان فرند سيّد مهدي، سال 1340 در شهرستان كاشمر متولّد شد. تحصيلات خود را تا سال دوّم دبيرستان در كاشمر ادامه داد. پس از تشكيل سپاه پاسداران، به عضويّت اين نهاد انقلابي درآمد وي كه مدّتي در پادگان آموزشي سيّد مرتضي‹ع› فرماندهي گروهان آموزشي را برعهده داشت، در عمليّات‌هاي مختلف نظير: بستان، مسلم ابن عقيل، فتح المبين، خيبر و بدر شركت نمود. تا اين‌كه در تاريخ 23/10/1365 در عمليّات كربلاي 5 با مسؤوليّت فرمانده گردان والعاديات تيپ 21 امام رضا‹ع› شركت كرد و در در منطقه‌ي شلمچه، توسّط تيري كه به پيشاني‌اش اصابت نمود، به شهادت رسيد. پيكر پاكش در جوار ديگر هم‌رزمانش در آرامگاه شهيد مدرّس كاشمر به خاك سپرده شد.

 

گروه منتظران ظهور بازدید : 0 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

شهید سيّدمحمود سبيليان

سردارشهيد سيّدمحمود سبيليان فرزند سيّد احمد به تاريخ 21/9/1338 هـ.ش در كاشمر به‌دنيا آمد. تحصيلات خود را تا پايان دوره‌ي دبيرستان در كاشمر گذراند.

وي از همان اوان انقلاب، مسائل مربوط به انقلاب را با حسّاسيّت خاصّ دنبال مي‌كرد و با تشكيل جلسات متعدّد عقيدتي و تفسير قرآن، به ارشاد و راهنمايي دوستان خود همّت مي‌گماشت.

سيّد محمود نقش به سزايي در تظاهرات مردم ضدّ نظام ستم شاهی داشت و با پيروزي انقلاب اسلامي، از بنیانگذاران کمیته ی انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی و سپاه پاسداران بود. در خصوص نقش و تأثیر وی در انقلاب همین بس که بسیاری از نیروهای فعّال در انقلاب و جنگ تحمیلی، از دست پرورده های این شهید عزیز بودند.

در سال 1358 به عضويّت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درآمد و به عضويّت شوراي فرماندهي اين نهاد مقدّس پذيرفته شد و در مسؤوليّت‌هاي مختلف محوّله شايستگي‌هاي ويژه‌ي خود را نشان داد.

در تاريخ 4/12/1362 به عنوان مسؤول واحد رزمي لشكر پنج نصر، در عمليّات خيبر شركت كرد و در جزيره‌ي مجنون مفقودالاثر گرديد. پس از پايان جنگ، پيكر پاكش توسّط گروه تفحّص پيدا شد و پس از 16 سال، به زادگاهش انتقال يافت و بعد از تشييع جنازه‌اي باشكوه و به يادماندني، در گل‌زار شهداي شهيد مدرّس، به خاك سپرده شد.

گروه منتظران ظهور بازدید : 0 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

شهید سيّدعليرضا عصمتي

سردار شهيد سيّد علي‌رضا عصمتي فرزند سيّدمحمّد در سال 1338 در روستاي انابد از توابع شهرستان بردسكن به‌دنيا آمد. دوران تحصيلات ابتدايي را در زادگاهش گذراند. در سال 1360 به عضويّت سپاه پاسداران درآمد وي كه علاقه وافري به قرآن كريم و تفسير أن داشت، بارها به جبهه اعزام شد و در عمليّات‌هاي مختلفي حضور يافت. سرانجام در هجدهم فروردين سال 1366 در جريان عمليّات كربلاي 8 با مسؤوليّت معاون گردان كوثر تيپ 21 امام رضا‹ع› شركت نمود و در منطقه‌ي شلمچه به شهادت رسيد. پیکر پاکش در روستای زادگاهش به خاک سپرده شد.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما قالب مناسب با وبلاگ هست ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 25
  • بازدید کلی : 383
  • کدهای اختصاصی

    اسلایدشو

    ذکر روزهای هفته وصیت شهدا پخش زنده حرم

    کد آهنگ

    اوقات شرعی