loading...
شهیدان دوران دفاع مقدس
گروه منتظران ظهور بازدید : 0 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

شهیدعليرضا عاصمي

سردار شهيد علي رضا عاصمي فرزند محمّد، سال 1341 در كاشمر به دنيا آمد. دوران تحصيل خود را تا پايان دوره دبيرستان در زادگاهش پشت سر گذاشت. باپيروزي انقلاب و تشكيل نهادهاي مختلف انقلابي در نهادهايي همچون سپاه، كميته‌ي انقلاب اسلامي، جهاد سازندگي و … به فعّاليّت مشغول شد. با آغاز جنگ تحميلي، جزء اوّلين افرادي بود كه به جبهه اعزام شد. .

شهيد عاصمي بيش از 72 ماه به صورت مستمر در جبهه حضور داشت و در اكثر عمليّات‌ها با مسؤوليّت‌هاي مختلف شركت داشت. تخصّص وي در گروه تخريب بود و همواره تلاش داشت، نيروهاي تحت امر خود را با تازه‌ترين اطّلاعات علمي پيرامون كار تخريب آشنا سازد.

شهامت، عرفان، تخصّص، تعهّد، تعبّد و خوش‌رفتاري سردار عاصمي، زبانزد خاص و عام بود. سرانجام در ساعت 2 بعد از ظهر روز دوشنبه 13/10/1365در حالي‌كه عضو شوراي فرماندهي و مسؤول گروه تخريب تيپ ويژه‌ي پاسداران بود، به همراه دوستانش در حال خنثي سازي بمب‌هاي فروريخته شده توسّط هواپيماهاي متجاوز عراقي در كرمانشاه به شهادت رسيد و در كنار آرامگاه شهيد مدرّس كاشمر، در جوار برادر شهيدش به خاك سپرده شد.

 

گروه منتظران ظهور بازدید : 0 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

شهید هادي شهابيان

سردار و معلّم شهيد، هادي شهابيان فرزند حسين در سوّم فروردين 1339 هـ.ش در كاشمر به دنيا آمد. پس از اخذ فوق ديپلم به شغل شريف معلّمي مشغول گرديد. در جريان خيزش مردم بر ضدّ رژيم ستم‌شاهي، دوشادوش مردم به فعّاليّت پرداخت. كانون تربيتي لقمان از يادگارهاي آن شهيد عزيز، پس از پيروزي انقلاب است.

با شروع جنگ، به عنوان بسيجي به جبهه اعزام شد و در عمليّات‌هاي مختلفي شركت كرد. تا اين‌كه در تاريخ 18/1/1366 به عنوان معاون گردان نوح در عمليّات كربلاي 5 شركت كرد و در منطقه‌ي شلمچه به شهادت رسيد. تربت پاك وي در جوار آرامگاه امام‌زاده سيّدحمزه‹ع› مي‌باشد.

گروه منتظران ظهور بازدید : 0 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

شهید محمّد علي صادقي

سردار شهيد حاج محمّدعلي صادقي فرزند عبدالله، در سوّمين روز از فروردين سال 1338 در روستاي كريز ازتوابع بخش كوهسرخ كاشمر به دنيا آمد. تا پايان دوره ابتدايي در زادگاهش درس خواند و به علّت مشكلات مالي خانواده، درس را رها كرد و در كارهاي

كشاورزي، كمك دست خانواده شد. با پيروزي انقلاب و تشكيل سپاه، به عضويت اين ارگان در آمد و با آغاز جنگ تحميلي راهي جبهه شد. در طول 38 ماه خدمتش در عمليّات‌هاي مختلف شركت كرد و از خود رشادت‌هاي بسياري نشان داد. تا اين‌كه در تاريخ 19/10/1365 در عمليّات كربلاي 5 ، با مسؤوليّت فرمانده گردان كوثر تيپ 21 امام رضا‹ع› شركت كرد و در منطقه‌ي خرّمشهر بر اثر تركش خمپاره به شهادت رسيد و در كنار آرامگاه شهيد مدرّس كاشمر به خاك سپرده شد.

گروه منتظران ظهور بازدید : 0 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

شهید حسين سبحاني كوه‌سرخي

سردار شهيد حسين سبحاني فرزند علي اكبر، در اوّلين روز از خرداد سال 1331 هـ.ش در روستاي ايور از توابع بخش كوه‌سرخ كاشمر به دنيا آمد. باوجود برخورداري از هوش و استعداد فوق‌العاده، به خاطر ضعف مالي خانواده، تحصيلات خود را تا سوّم راهنمايي بيشتر ادامه نداد و به كار قاليبافي اشتغال ورزيد.

در سال 1356 ازدواج كرد و چهار فرزند از خود به ياد گار گذاشت. در سال 1358 با تأسيس سپاه پاسداران وارد اين نهاد شد. در جريان جنگ تحميلي، بارها به جبهه عزام شد. مدّتي در كردستان و چند ماهی هم به عنوان مربّي آموزش نظامی در پادگان آموزشي سيّدمرتضي‌‹ع› گذراند. در عمليّات‌هاي آزادسازي خرمشهر و بستان شركت داشت. تا اين‌كه در تاريخ 30/2/1365 در عمليّات بازپس‌گيري مهران با سمت معاون گردان كوثر تيپ 21 امام رضا‹ع› حضور يافت و بر اثر تركش خمپاره به شهادت رسيد. پيكر پاكش در روستاي زادگاهش در جوار مزار برادر شهیدش به خاک سپرده شد.

گروه منتظران ظهور بازدید : 1 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

شهید محمّد علي خورشاهي فروتقه

سردار شهيد محمّدعلي خورشاهي فرزنـد اسماعـيل، سـال 1342هـش در روستاي انصـــاريه (فروتقه)ي اشمر به دنيا آمد.

تحصيلات ابتدايي را در زادگاهش به اتمام رساند و براي ادامه‌ي تحصيل به شهر كاشمر نقل مكان كرد. وي مدّتي دركارگاه سيم پيچي و تعميرگاه خودرو مشغول به‌كار شد. با شروع انقلاب، در صحنه‌هاي مختلفي همچون تظاهرات‌، پخش اعلاميّه‌ و…حضوري فعّال داشت. بعد از پيروزي انقلاب، وارد سپاه پاسداران شد و با شروع جنگ تحميلي، به جبهه‌ها اعزام گرديد. پس از چندي ازدواج كرد و سه فرزند از خود به يادگار گذاشت.

سردارخورشاهي در عمليّات‌هاي مختلفي شركت كرد. تا اين‌كه در تاريخ 1/9/1366 در عمليّات نصر8 به عنوان معاون گردان كوثر حضور يافت و بر اثر تركش خمپاره در منطقه‌ي ماؤوت به شهادت رسيد و در زادگاهش به خاك سپرده شد.

گروه منتظران ظهور بازدید : 1 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

شهید مرتضي بهاري

سردار دانش آموز و بسيجي شهيد مرتضي بهاري فرزند محمّدرضا، در نخستين روز از اسفند ماه سال 1347 هـش در كاشمر متولّد شد. دوران ابتدايي و راهنمايي را در زادگاهش سپري كرد. با آغاز جنگ تحميلي به جبهه اعزام شد و در آن‌جا علاوه برنبرد با دشمن متجاوز، به ادامه تحصيل نيز پرداخت.

مدّت 5 سال متناوب در جبهه‌هاي حق عليه باطل،حضوري مثمرثمر داشت. درعمليّات‌هاي مختلف به عنوان تخريب‌چي شركت داشت. تا اين‌كه در تاريخ 28/7/1365 درحالي كه مسؤوليّت دسته ي تخريب لشكر پنج نصر را برعهده داشت، در جزيره‌ي مجنون به شهادت رسيد و در كنار آرامگاه شهيد مدرّس(ره) كاشمر به خاك سپرده شد.

گروه منتظران ظهور بازدید : 1 یکشنبه 24 آذر 1392 نظرات (0)

شهید يوسف براهني‌فر

سردار و معلّم شهيد يوسف براهني‌فر فرزند رمضان در سال 1334 هـ.ش در چالوس به دنيا آمد. دوران تحصيل خود را تا مقطع ديپلم در زادگاهش به پايان رساند. سپس چندي در كسوت شريف معلّمي، در كاشمر به خدمت مشغول گرديد. بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به منطقه‌ي كردستان اعزام شد. با آغاز جنگ تحميلي، در منطقه‌ي عمليّاتي جنوب حضور يافت و در كنار مسائل نظامي، به امور فرهنگي نيز اهتمامي ويژه داشت.

در رمضان 1362 هـ.ش به عنوان مسؤول دسته‌ي تخريب تيپ 21 امام رضا‹ع› در هنگام پيشروي در ارتفاعات قلاويزان به اسارت دشمن درآمد. سرانجام پس از تحمّل شكنجه‌هاي طاقت‌فرسا، در تاريخ 18/5/1362 به فيض عظماي شهادت نائل گرديد. پيكر پاكش پس از انتقال به كاشمر، در كنار قبور ديگر هم‌رزمانش در جوار آرامگاه شهيد مدرّس‹ره› به‌خاك سپرده شد.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما قالب مناسب با وبلاگ هست ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 13
  • بازدید کلی : 371
  • کدهای اختصاصی

    اسلایدشو

    ذکر روزهای هفته وصیت شهدا پخش زنده حرم

    کد آهنگ

    اوقات شرعی